Sunday, November 14, 2010

MUET

Sekarang baru aku ada kekuatan untuk update blog pasal MUET. Semalam aku rasa lemah, kecewa, sedih dan macam-macam lagi yang aku rasa. Semuanya kerana MUET. Rasanya aku dah bersedia untuk terima apa jua keputusannya.

Band 4? Aku tak yakin, langsung tiada keyakinan untuk mendapat band 4 selepas mengambil MUET semalam. Maksudnya, aku kena bersedia untuk ucapkan selamat tinggal kepada Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (Kepujian). Impian yang aku nakkan, cita-cita yang aku impikan, masa depan yang aku hajatkan kini bagai nyawa dihujung tanduk. Semua impian mungkin akan punah.

Tanpa band 4, semua angan-angan akan kekal angan-angan. Sedih? Hanya Allah saja yang tahu apa yang sebenarnya aku rasakan. Apa yang pernah dirasakan oleh senior sebelum ni aku boleh rasa sendiri sekarang. Impian yang dikejar selama ini mungkin musnah hanya kerana satu peperiksaan, MUET.

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Surah. Al Baqarah:216)


Jauh dilubuk hati, aku masih mengharapkan keajaiban. Keajaiban yang akan membawa berita kegembiraan. 

Allah, segalanya mungkin bagi-Mu, perkenankanlah doaku.


9 comments:

Azmer Lias said...

doa & tawakal byk2..

zahier said...

Itulah yg sedang dilakukan. :)

elisa farhana zainol said...

insyaAllah..doa n s0lat hajat n jgn b'putus asa.. Allah tidak akn hampakn harapan hambaNya.. DIA penetu segalanya..DIA perancang t'baek =)

Seema_Suraya said...

insya-ALLAH ada rezeki..

zahier said...

Elisa: InshaAllah.. thanks yer..

Syima: you too.. good luck! :)

elisa farhana zainol said...

insyaAllah.. m0st welc0me..

Amirul Arif said...

jangan terlampau cuak...sebenarnya kita boleh,cuma kita terlalu bimbang utk gagal....aku dulu cam ko gak....aku pun x yakin....aku lg la...bi aku teruk kot sebenarnya...hmm ,kalau ada rezeki,adalah...jgn bimbang

zahier said...

terima kasih amirul..
harap2 mcm tu laa hendaknya..

Seema_Suraya said...

wah..kate2 semangat dari gorgo tu..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...