Saturday, March 12, 2011

Alhamdulillah

Alhamdulillah, aku akhirnya mendapat kembali rentak. Allah, sungguh rahmat-Mu begitu luas. Sejenak di surau pada waktu dinihari sambil bersujud dan berdoa dengan penuh pengharapan, seolah-olah dicampak ketenangan di dalam hati. Alhamdulillah, aku mampu tersenyum sekarang. Terima kasih ya Allah!


Elisa Farhana Zainol, terima kasih kerana membekalkan aku dengan hadith Qudsi ini. Ini sumber kekuatan aku. Terima kasih!
"Mengapa ia berharap kepada selain AKU, ketika dirinya sedang dalam kesulitan, padahal sesungguhnya kesulitan itu berada ditangan KU. 
Dan hanya AKU yang dapat menyingkirkan nya! 
Mengapa ia berharap kepada selain AKU dengan mengetuk pintu-pintu lain, padahal pintu-pintu itu tertutup! 
Padahal, hanya pintu KU yang terbuka bagi siapapun yang berdo’a memohon pertolongan dari KU. 
Siapakah yang pernah mengharapkan AKU untuk menghalau kesulitannya lalu AKU kecewakan? 
Siapakah yang pernah mengharapkan AKU karena dosa-dosanya yang besar, lalu AKU putuskan harapannya? 
Siapakah pula yang pernah mengetuk pintu KU lalu tidak AKU bukakan? 
AKU telah mengadakan hubungan yang langsung antara AKU dengan angan-angan dan harapan seluruh makhluk KU. 
Akan tetapi, mengapa mereka malah bersandar kepada selain AKU? 
AKU telah menyediakan semua harapan hamba-hamba KU, tetapi mengapa mereka putus asa & tidak puas dengan perlindungan KU?"

Benar, hadith qudsi diatas boleh menjadi harapan dan sumber kekuatan. :)

Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku dan sahabat-sahabatku...
"WAHAI TUHANKU KURNIAKANLAH KAMI FAHAMAN NABI-NABI DAN HAFALAN PARA RASUL SERTA MENDAPAT ILHAM DARI PARA MALAIKAT YANG HAMPIR DENGAN-MU, JUGA KURNIAKAN KAMI KESIHATAN WAHAI TUHAN YANG AMAT PENGASIH.

YA ALLAH KAMI MEMOHON KEJAYAAN DALAM SETIAP KETENTUAN, TEMPAT PARA SYUHADAH DAN KEHIDUPAN ORANG-ORANG BAHAGIA SERTA KEMENANGAN MENGATASI.

YA ALLAH JADIKAN DALAM HATI NUR KECERDIKAN DAN DALAM PENDENGARAN NUR DAN DALAM PENGLIHATAN NUR DAN JADILAH  KAMI MEMILIKI NUR.

YA ALLAH TIADA PERKARA YANG MUDAH MELAINKAN APA YANG ENGKAU JADIKAN MUDAH, ENGKAU BERIKAN KUASA MENUKARKAN PERKARA YANG SUSAH AGAR MENJADI SENANG."

Dear roommates
(Akram, Idy, Fahmi, Amirul and Nik)

classmates
(PL3C)

batchmates
(Part 3)

coursemates
(Prelawrians)

Your names will always be in my prayer!

Biltaufiq wannajah fil imtihan ya sadiqi!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...